מדריך SEO לצוות התוכן של הסטארטאפ שלכם!

seo-%d7%9c%d7%a1%d7%98%d7%90%d7%a8%d7%98%d7%90%d7%a4%d7%99%d7%9d

{captcha}

קידום אתרים באינטרנט – SEO, הוא מרכיב משמעותי לסטארטאפ שמעוניין להגיע ללקוחות פוטנציאלים שלו דרך מנוע החיפוש גוגל.
מכיוון שכותבי תוכן רבים לא מגיעים מרקע או הבנה של SEO, כשניהלתי את השיווק ב WiseStamp כתבתי לצוות התוכן שלנו, מדריך SEO מאוד בסיסי וקצר, שיעזור להם להתאים ולכוון את התכנים שהם יוצרים למאמצי התוכן וה SEO של החברה.

הפוסט הזה יוצא מנקודת הנחה שהאתר/בלוג שלכם רץ על WordPress ושהתקנתם את התוסף המצויין Yoast SEO , אם לא, הכללים המצויים בו עדיין רלוונטים, אבל המלצת ה SEO המרכזית שלי אליכם הוא לעבור ל WP ולהתקין את התוסף הזה.

הסבר והנחיות SEO לצוות כתיבת תוכן

כתיבת התוכן:

  1. מילות מפתח

"מילות מפתח" – מילת מפתח היא כל מחרוזת חיפוש שיוזר פוט' מחפש בגוגל.

לטובת הדיון, במדריך זה "מילת מפתח" הוא מונח חיפוש שמכיל לפחות 2 מילים ומעלה לדוג':
Facebook marketing tips, Task management app או Cheap tickets.

לפני שאתם ניגשים לכתוב תוכן כל שהוא, תשאלו את עצמכם:

    1. לאיזה צרכים שיש ללקוח המידע שבפוסט/תוכן/מוצר שלי נותנים מענה?
    2. מה יהיה החיפוש בגוגל, של הלקוח הפוטנציאלי שלי, שהפוסט שאני כותב עכשיו יופיע כתוצאה ראשונה בגוגל, כמענה לחיפוש שלו?
  • זיכרו, כל פוסט או דף שאתם מעלים יכול לכוון/להלחם במקסימום רק על 2-3 מילות מפתח, לא יותר!
  • קיראו את המדריך של Yoast לאיך לבחור מילות מפתח רלוונטיות כדי לבחור מילות מפתח רלוונטיות.
  • ביחרו מהרשימה שיצרתם 2-3 מילות מפתח ותעבדו איתם לשם כתיבת התוכן.
    רצוי לגוון את מילות המפתח עם יחיד/רבים ו/או מילים נרדפות – אל תתחכמו יותר מדי, השאירו את הטקסט טבעי ככל האפשר!
  • הזינו אותם לשדה ה Keyword focus של התוסף של Yaost.

באופן כללי כדי להקל על צוות כתיבת התוכן, כדאי להכין "בנק מילות מפתח", מסמך שמרכז את החיפושים הרלוונטים ביותר ללקוחות פוטנציאלים שלכם, ושהכותבים יקחו את מילות המפתח מ"הבנק" הזה לשם כתיבת התוכן שלהם.

keywords_seo_for_startups_001

  1. מיקום מילות המפתח בדף:
  • ככל שמילת מפתח חשובה יותר, היא צריכה להופיע במקום "מרכזי" יותר בדף, ככלל אצבע, מיקום מרכזי הוא:
    • כמה שיותר בראש הכותרת
    • כמה שיותר בראש העמוד

ודאו שמילות המפתח שבחרתם, יופיעו במיקומים הבאים (לפי סדר חשיבות):

  • כותרת הדף
  • כותרות פיסקה h1/h2
  • תיאור הדף
  • פרמלינק – מבנה ה URL שלכם
  • באופן טבעי ולא מתאמץ בטקסט הדף (2-3 פעמים)
  • בתמונה
    • שם הקובץ
    • Alt

כשתזינו את מילת המפתח, בשדה מילת הפוקוס של התוסף של Yoast, תקבלו פידבק מיידי, על מידת ההתאמה של מבנה המאמר שלכם למבנה SEO טוב, ולתקן מה שצריך תיקון.

seo_analysis

 

  1. לינקים
  • כדי שמאמר יהיה רלוונטי וטבעי רצוי שכל פוסט שנכתב יכיל לפחות 2-3 לינקים למקורות חיצוניים מהימנים (ויקפדיה, אתרי תוכן מוכרים, מאמרים מבלוגים וכו').
  • כדאי להקפיד שהפוסט יכלול גם לינק פנימי לדף/מאמר אחר אצלכם באתר.
  • ודאו שהלינק עצמו מכיל "מילת מפתח" רלוונטית לדף אליו הוא מצביע:

מבנה נכון של לינק:

  1. תמונות

אל תזלזלו בטראפיק שיכול להגיע ממנוע חיפוש התמונות של גוגל. כדי לוודא שהתמונות שלכם מותאמות ועוזרות במאמצי ה SEO התשדלו להקפיד על הכללים הבאים:

  • שהתמונה בה אתם משתמשים תהיה מאוכסנת בשרת שלכם.
  • מילת מפתח:
    • שם הקובץ – הקפידו לשמור את התמונה עם שם קובץ שמכיל את מילות המפתח של המאמר.
    • Alt ו/או Title של התמונה – הקפידו להוסיף מילת מפתח בתיאור התמונה.
  • כדי להקל על מהירות הטעינה של הפוסט השתדלו גם "לכווץ" את גודל/נפח התמונה, אתם יכולים להעזר בשירות הכיוון החינמי Compressor.io

עד כאן – פשוט וקל.

הבהרה

שימו לב שאלו הנחיות מאוד מאוד בסיסיות לשמירת כללי SEO נכונים, שנועדו בכוונה להיות פשוטים ומופשטים, כדי שגם מישהו ללא ניסיון יצליח לשמור וליישם אותם.

בפוסטים עתידיים אגע בנושאים נוספים שנוגעים ל SEO כגון מחקר מילים ויצירת בנק מילים, ואופטימזציה של ה WP שלכם ל SEO.

{captcha}

איזה הנחיות SEO אתם נותנים לצוות התוכן שלכם?

 

אז מה אתם חושבים על זה?
תנו בתגובה: